Ištvermingas elektromobilis su LMP

10/31/10 10:29

Vokiečiai sukūrė efektyvius ir gana praktiškus akumuliatorius elektromobiliams. Spalio pabaigoje Vokietijoje buvo surengtas demonstracinis Lekker Energie ir kompanijos DBM Energy pagaminto elektromobilio važiavimas, kurio metu iš Miuncheno iki Berlyno elektromobilis 605 km atstumą be pakrovimo nulėkė per nepilnas 7 valandas. Lekker Mobil elektromobilis sukonstruotas perdarius benzininį ir jau nebegaminamą Audi A2 modelį.

Atvažiavęs šiuo elektromobiliu iki pat Brandenburgo vartų DBM Energy vykdantysis direktorius Mirko Hannemann pasiūlė žurnalistams pasikrauti savo mobiliuosius nuo Lekkermobilio, mat po ilgos kelionės jo akumuliatoriuose dar buvo likę 18 proc. energijos.

Čia palyginimui galime prisiminti neseną japonų mažylio automobiliuko Daihatsu Mira pasiektą rekordą. Perdarytas į elektromobilį Daihatsu Mira be pakrovimo nuvažiavo 1003,18 kilometrus. Tai be abejo yra rekordas, tačiau jis buvo pasiektas uždarame treke, kai elektromobilis važiavo visą laiką vienodu, ekonomiškiausiu režimu, 40 km per valandą greičiu. O Audi A2 Lekkermobilis važiavo paprasčiausiais keliais, o jo vidutinis greitis buvo 88 km per valandą. Daihatsu Mira įprastais keliais ir gatvėmis be pakrovimo ilgiausiai yra nuvažiavusi 555,6 km atstumą.

Ištvermingosios vokiečių DBM Energy elektromobilio akumuliatorius galima priskirti ličio-metalo-polimerų tipui (LMP). Šis tipas atsirado apie 1990 metus.

Audi A2 lekkermobilio akumuliatorių talpa 115 kilovatvalandės. 605-iems kilometrams buvo išeikvotos 94,3 kilovatvalandės, taigi išeiga – 156 vatvalandės vienam kilometrui. Šimtui kilometrų nuvažiuoti prireikė 15,6 kWh, arba tiek pat elektros energijos kiek sueikvotų penkiolika 100 vatų galios kaitrinių lempučių degdamos 10 valandų. Važiavimo elektromobiliu kaina, skaičiuojant lietuviškomis elektros energijos kainomis buitiniam vartotojui, siekia 7,65 Lt šimtui kilometrų kelio. Tai yra gerokai mažiau nei Audri A2 surytų degindama benziną.

Kuo skiriasi LMP nuo įprastų ličio-jonų baterijų? Visų pirma LMP naudoja metalų litį, o įprastose baterijose šis elementas yra oksidų, fosfatų formos arba angliavandenės medžiagos viduje esančių jonų pavidalu. Be to, LMP akumuliatoriuose naudojamas kietas elektrolitas.

Ilgą laiką LMP baterijos turėjo vieną labai didelį trūkumą. Jos veikdavo tik 60 laipsnių temperatūroje ir inžinieriams niekaip nepavykdavo išspręsti šios problemos. Be to, netenkino ir LMP tarnybos trukmė. Šie akumuliatoriai atlaikydavo vos 100-200 pakrovimų, kai elektromobiliams reikia mažiausiai 1000 pakrovimo ciklų. Visas šias užduotis, atrodo, išsprendė DBM Energy specialistai ir dabar jie gali būti naudojami elektromobiliuose ar tiesiog senuose automobiliuose perdarius juos į elektromobilius.

Šią technologiją vokiečiai pavadino Kolibri AlphaPolymer. Kol kas apie ją mažai kalbama ir kai kurie techniniai sprendiniai slepiami. Pasakoma kol kas tik tiek, kad šie akumuliatoriai gali veikti nuo -40 iki +100 laipsnių pagal Celsijų. Kolibri AlphaPolymer LMP akumuliatorių naudingumo koeficientas įspūdingas – 97 proc. Pakrovimo laikas labai trumpas – 6 minutės. Šiuo rodikliu vokiškosios LMP baterijos gali konkuruoti su japonų greit pakraunamais akumuliatoriais SCiB.

Kol kas nutylima akumuliatorių kaina, tačiau teigiama, kad jau artimiausiu metu Kolibri AlphaPolymer bus paleista į masinę gamybą.



  • Twitter
  • Facebook
  • MySpace
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • LinkedIn

Raktažodžiai: , , , , , , ,

Komentarai temai “Ištvermingas elektromobilis su LMP”

  1. Kestutis

    Ploju ir lenkiu galva vokieciu inzinieriams!

    #2502

Palikite komentarą

Raseinių krašto naujienos