Miesto autobusas energijos pasikrauna stotelėse

10/26/09 11:19

ultracapSiekdami sumažinti taršą miestuose transporto inžinieriai savo laiku sukonstravo tramvajų ir troleibusą. Vardan ekologijos buvo paaukotas miesto transporto manevringumas ir susitaikyta su didesnėmis investicijomis į infrastruktūrą. Mėginimai sukurti elektrinį miesto transportą su galingais, sunkiais ir brangiais akumuliatoriais kol kas taip pat nebuvo tobuli.

Idėja paleisti miestų gatvėmis elektrinius autobusus, kurie pasikrautų energijos stotelėse, kol keleiviai įlipa ar išlipa, taip pat – ne nauja. Tačiau iki šiol šis sumanymas nebuvo realizuotas ir toliau eksperimentų nepažengė. Didžiausias trūkumas – pakrovimas užtrukdavo gan ilgai. Juk piko metu stoviniuoti kiekvienoje stotelėje ir krauti akumuliatorius – ne pats geriausias sprendimas.

Tuomet buvo nuspręsta vietoj cheminėmis reakcijomis paremtų baterijų išmėginti superkondensatorius. Toks energijos šaltinis neprilygsta ličio baterijoms, tačiau jis pasižymi unikalia savybe: gali labai greitai pasikrauti.

Kondensatorinių miesto autobusų projektą mėgina įgyvendinti kinai: Sinautec ir Shanghai Aowei Technology kompanijos kartu su amerikiečių Sinautec Automobile Technologies ir Foton America Bus bendrovėmis. Šiame kolektyve Sinautec specialistai yra atsakingi už bendrą projektą, Aowei gamina kondensatorius, o Foton – autobusus.

Toks kondensatorinis autobusas primena troleibusą. Tik jis neturi ūsų ir dėl to yra kur kas manevringesnis.

Toks kondensatorinis autobusas primena troleibusą. Tik jis neturi ūsų ir dėl to yra kur kas manevringesnis.

Nuo 2006 metų Šanchajuje jau kursuoja 17 bandomųjų kondensatorinių autobusų Ultracap Bus. Tokiam autobusui privažiavus prie stotelės vairuotojas paspaudžia specialų mygtuką ir nuo autobuso stogo pakyla srovės imtuvas. Jis prisijungia prie elektros laidų ir pasiima porciją energijos, kurios užteks iki kitos stotelės. Toks pakrovimas užtrunka vos 2 minutes. Superkondensatoriai autobuse sumontuoti po grindimis. Jų galia – 5,9 kilovatvalandės. Vienam kilometrui nuvažiuoti toks autobusas suryja apie 0,66-0,93 kilovatvalandes. Taigi Ultracap Bus po pakrovimo gali nuvažiuoti iki 8,8 kilometrų. Maksimalus autobuso greitis – 48 kilometrai per valandą.

Konstruktoriai teigia, kad Ultracap Bus yra kur kas pigesnis už elektrinius autobusus su ličio-jonų baterijomis ir manevringesnis už įprastus troleibusus.

Ultracap Bus stotelėse autobusas ne tik išleidžia keleivius, bet ir pasikrauna energijos.

Ultracap Bus stotelėse autobusas ne tik išleidžia keleivius, bet ir pasikrauna energijos.

Gal ir Vilniuje tiktų toks kinų sumanymas. Matyt, kondensatoriniai autobusai būtų gerokai pigesni už metro ar tramvajų, o ir kur kas įprastesni nei dangumi skriejančios gondolos.

Šių metų rudenį kinai kondensatorinių autobusų koncepcija pristatė amerikiečiams ir tikisi tokius autobusus paleisti JAV miestuose.




  • Twitter
  • Facebook
  • MySpace
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • LinkedIn

Raktažodžiai: , , , ,

Palikite komentarą

Raseinių krašto naujienos