Neplanuotų pirkinių dėsningumai

05/17/10 12:18

Shopping

Įdomius tyrimus keliuose Teksaso valstijos (JAV) prekybos centruose atliko mokslininkai iš Pitsburgo ( University of Pittsburgh) ir Beiloro ( Baylor University) universitetų. Jie atskleidė, kad neplanuotus, nenumatytus pirkinius vartotojai nesąmoningai suplanuoja.

Eksperimento autoriai pasitikdavo pirkėjus prie įėjimo į parduotuvę ir klausinėdavo, ką jie planuoja įsigyti, kiek ketina išleisti pinigų numatytoms prekėms ir kokią galutinę sumą pasirengę palikti prekybos centro kasoje. Prie išėjimo iš parduotuvės tie patys pirkėjai parodydavo savo pirkinius, kasos čekius ir vėl atsakinėdavo į klausimus.

Tokios apklausos parodė, kad daugiau kaip 75 procentai tyrimo dalyvių iš anksto buvo numatę savo biudžete tam tikrą dalį pinigų skirti nenumatytiems pirkiniams. Įdomiausia tai, kad pirkėjai pakankamai tiksliai nurodydavo planuojamą išleisti pinigų sumą, tačiau pirkiniai gan dažnai būdavo ne visai tie, kurie buvo planuoti.

Mokslininkai padarė išvadą, kad vartotojai turi tam tikrų neapibrėžtų, „užmirštų“ poreikių, apie kuriuos pagalvoja tik prekybos centre. Be to, pirkėjai prieš įeidami į prekybos centrą dar nebūna iki galo apsisprendę ką jie pirks ir numato neplanuotus, impulsyvius pirkinius.

Ko gero, ši mokslininkų surinkta informacija pravers rinkotyros ir rinkodaros specialistams. Tiesa, pirmiausia reikia sulaukti straipsnio, o jis turėtų pasirodyti Journal of Consumer Research rugpjūčio mėnesio numeryje.



  • Twitter
  • Facebook
  • MySpace
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • LinkedIn

Raktažodžiai: , , ,

Palikite komentarą

Raseinių krašto naujienos