Padebesiais keliaujantis viešbutis

02/20/10 11:10

Seymourpowell-introduces-the-Aircruise-a-clipper-in-the-clouds_590

Londone įsikūrusios dizaino studijos Seymourpowell svajokliai nori grįžti į tarpkontinentinių oro balionų (Zeppelin) laikus.

Jie sukūrė Aircruise projektą – komfortiško, keliaujančio viešbučio oro balione koncepciją.

Jei toks orlaivis prisišvartuotų kur Vilniaus pašonėje, manau, užgožtų Gugenheimo – Ermitažo muziejaus spindesį.

Pagrindinė šio projekto autorių idėja maždaug tokia: sukurti keliaujantį viešbutį. Viešbutį, kuris tarsi koks kruizinis orlaivis lėtai keliautų iš uosto į uostą, o jo gyventojai poilsiautų ir mėgautųsi besikeičiančiais kraštais.

Aircruise aukštis – 265 metrai. Šio milžino viduje tilptų iki 100 keleivių. Tai – kartu su 20-ies asmenų ekipažu. Aircruise viduriuose numatyti – keturi dviejų aukštų numeriai, „penhausas“ ir dar penki paprastesni numeriai.

Skirtingai nuo įprastų keleivinių oro balionų-cepelinų šis padangių skrajūnas primena plūdurą. Jis būtų jautresnis oro srautams ir savo kelionėms pasikinkytų vėją. Numatytas kruizinis šio orlaivio greitis – 145 km per val. Taigi iš Londono į Niujorką Aircruise keleiviai nukaktų per maždaug pusantros paros, 37 valandas. Iš Vilniaus iki Margaritos salos arba Meksikos pakrančių tektų keliauti maždaug keturias paras. Lyginant su įprastais kelioniniais orlaiviais, reaktyviniais lėktuvais tai – tiesiog amžinybė. Na, bet juk Aircruise skirtas niekur neskubantiems, tinginiaujantiems keleiviams.

Ekologija svarbiau už saugumą?

Kaip šis orlaivis kyla? Seymourpowell padangių plūduro talpos yra pripildytos vandenilio. Žemės paviršiuje kiekvienam kubiniam metrui šios dujos sukuria maždaug po 1,2 kg Archimedo jėgos. Bendra orlaivio talpyklų suma – 330 tūkstančiai kubinių metrų. Toks dujų tūris sukurtų 396 tonų keliamąją jėgą. Skirtingai nuo Seymourpowell Aircruise oro baliono anksčiau pristatyti skraidantys viešbučiai arba biurai (pavyzdžiui: AEROSCRAFT arba AEROSCRAFT ML866 ) buvo projektuojami su helio dujų talpyklomis. Seymourpowell koncepcijos autoriai nepabūdo degumo rizikos ir pasirinko ekologiją. Kita vertus, autoriai tvirtina, kad dujų talpykloms parinka nedegi ir savaime užsitraukianti, savaime plyšius užsandarinanti medžiaga.

300 tonų sveriantis Aircruise galės pakilti į 3,66 km aukštį. Palyginimui: orlaivio A380 svoris – 270 tonos.

300 tonų sveriantis Aircruise galės pakilti į 3,66 km aukštį. Palyginimui: orlaivio A380 svoris – 270 tonos.

Seymourpowell direktorius Nick Talbot užsimena, kad Aircruise idėja nėra vien tik fantazija. Tai gali būti realus ir nesunkiai realizuojamas projektas. Juolab, kad Seymourpowell Aircruise orlaiviu jau susidomėjo Samsung Construction and Trading kompanija. Fantastiškiausi sumanymai nebaido Samsung. Tik prisiminkite. Ši kompanija dalyvavo statant aukščiausią pasaulyje Burj Khalifa dangoraižį. Taip pat dalyvavo ir Taipei 101 bei Petronas Towers statybose.

Samsung Construction and Trading dizaino direktorius Seung Min Kim sako, kad kruizinio viešbučio oro baliono projektas gali būti pradėtas realizuoti 2015 metais. Futurologai, beje, 2015-uosius jau senokai įvardino kaip didelių permainų ir lūžio metus.

Kaži kaip ten bus. Ar nenutiks prieš beveik šimtą metų oro balionų entuziastus dešimtmečiams užčiaupusi nelaimė, kurią iki šiol prisimename Hindenburg disaster vardu.

Honkonge, Dubajuje ir kituose turtinguose kraštuose planuojama pastatyti šių orlaivių švartavimosi uostus.

Honkonge, Dubajuje ir kituose turtinguose kraštuose planuojama pastatyti šių orlaivių švartavimosi uostus.



  • Twitter
  • Facebook
  • MySpace
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • LinkedIn

Raktažodžiai: , , , , ,

Komentarai temai “Padebesiais keliaujantis viešbutis”

  1. gj

    Gelžini,galite jau pradėti rašyti atskirą blogą vien apie dizainą ;)

    #576

Palikite komentarą

Raseinių krašto naujienos