Pokyčiai Arktyje ir naujasis Šilko kelias

12/14/09 13:48

arctic- Royal_Arctic_Line's_Mary

Gal būt tos kalbos apie visuotinį klimato atšilimą ir jo padarinius išties yra sureikšmintos ir kiek perdėtos. Tačiau faktas – akivaizdus. Atšilimas keičia mūsų požiūrį į metų laikus. Keičia ne tik požiūrį ar savijautą, bet ir tam tikrus nusistovejusius dalykus.

Aptikau straipsnį Les Echos leidinyje apie tai, kaip klimato pokyčiai gali koreguoti transporto srautus ir įtakoti logistikos verslą.

Šiaurės ašigalyje ledynai tirpsta sparčiau nei buvo tikėtasi. Jau manoma, kad apie 2030-uosius metus Arktyje vasarą nebeliks ledynų. Iki 2015 metų, spėjama, Arktyje atsiras šiaurinis jūrų kelias, sujungsiantis Aziją ir Europą. Tai leis sutrumpinti krovinių iš Azijos į Europą gabenimą net dviem savaitėm.

Be to, atsiradus šiauriniam jūrų keliui Sueco kanalas nebebus toks svarbus ir juo plauks vis mažiau laivų. Tokiu būdu, Egiptas neteks pagrindinio savo pajamų šaltinio, o kiniškų prekių konkurencingumas išaugs. Ekspertai būgštauja, kad būtent „naujasis Šilko kelias“, o ne papildomi naftos bareliai ar kitos Arkties gėrybės gali sukelti naujų konfliktų.

arctiqa



  • Twitter
  • Facebook
  • MySpace
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • LinkedIn

Raktažodžiai: , , ,

Palikite komentarą

Raseinių krašto naujienos