Raketinių sraigtasparnių atgimimas

03/29/10 12:38

Dragonfly DF1

Jau gerą pusę amžiaus raketiniai sraigtasparniai niekaip neišauga savo sauskelnių. Gal būt tokių aparatų atgimimą ir populiarėjimą paskatins amerikiečių kompanijos Swisscopter Americas, šveicarų SwissCopter AG ir dar būrio partnerių iš Vokietijos, D.Britanijos bei Serbijos kūrinys: Dragonfly DF1 raketinis sraigtasparnis.

1950-ais amerikiečių išradėjo ir konstruktoriaus Gilbert W. Magill sumeistrautas sraigtasparnis su raketiniais varikliais ant sraigto menčių galų buvo sudominęs kariškius. Kariuomenės užsakymu ponas Magill sukonstravo net kelias mažų raketinių sraigtasparnių versijas ir jas pademonstravo. Tačiau vandenilio peroksidu varomi aparatai buvo labai triukšmingi, nors patikimi, paprasti ir patogūs.

1954 metais filmuotoje medžiagoje užfiksuotas vienas iš Magill aparatų vardu Pinwheel.

.

Įdėjos paveldėtojai ir puoselėtojai nenuleido rankų ir štai dabar jau pristatytas naujas raketinis sraigtasparnis, kuris bus gaminamas masiškai. Tai – taip vadinamo Tip Jet tipo mašina, kurios sraigtą suka ant menčių galų sumontuoti maži raketiniai arba reaktyviniai varikliukai. Dragonfly DF1 aparatas – kolektyvinis darbas, tačiau bene svarbiausia šio agregato dalis – varikliai, kuriuos sukonstravo ir pagamino meksikiečių kompanija Tecnologia Aeroespacial Mexicana (TAM) ir jos vadovas Juan Manuel Lozano.

.

Dragonfly DF1 pirmtakai

.

Dragonfly DF1 menčių galuose pritaisyti TAM varikliai, kurie, kaip matome, bandymų metu užkuriant ir tik užkūrus aparatą rūksta kaip padūkę. Tačiau tai ne dūmai, o vandens garai, mat aparatas varomas vandenilio peroksidu, kurį aktyvuoja specialus katalizatorius. Taigi – minimaliai transmisijos ir kitų besitrinančių detalių. Aparatas paprastas, kaip Kalašnikovo automatas, tiksliau – jo pirmtakas vokiškas šturmo automatas STG 44. Priežiūra, eksploatacija ir remontas minimizuoti.

Be to, skirtingai nuo kitų sraigtasparnių raketiniam DF1 nereikia ant uodegos sumontuoto mažojo sraigto, kuris paprastai atlieka sraigtasparnio stabilizavimo funkciją ir kompensuoja nuo pagrindinio sraigto aparatui persiduodantį sukimo momentą. Nedidukas sraigtas ant DF1 uodegos sumontuotas tik tam, kad aparatas prireikus galėtų suktis aplink savo ašį.

Vienvietis DF1 raketinis sraigtasparnis jau turi ir savo vyresnį brolį – dvivietį Atlas raketinį sraigtasparnį su dengta kabina.

.

Taigi, raketiniai sraigtasparniai turi daugybę privalumų. Jie paprastesni, saugesni, ekonomiškesni, tačiau vis dar didelis jų triukšmingumas. Tai, matyt, ir yra vienintelė bei svarbiausia priežastis, kodėl tokie aparatai neprigyja ir nepaplinta.

Panašūs straipsniai: Kuprinė – skraidyklė.

Dragonfly konceptas




  • Twitter
  • Facebook
  • MySpace
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • LinkedIn

Raktažodžiai: , , , , ,

Palikite komentarą

Raseinių krašto naujienos