Su Kopenhagos ratlankiu kiekvienas dviratis virs elektriniu

12/18/09 13:21

Copenhagen WheelDanijos sostinėje gruodžio 18 d. susirinkę pasaulio lyderiai mėgins susitarti dėl kovos su klimato šiltėjimu priemonių. Kaip jiems seksis ir ką ten konstruktyvaus pasakys mūsų šalies vadovė, matyt, išgirsime vakaro žiniose. O štai „MIT SENSEable City Lab“ laboratorijos specialistai ir jos vadovas Carlo Ratti pristatė dviračio ratlankį Copenhagen Wheel. Šis ratlankis leidžia pakankamai greitai ir gan nebrangiai perdirbti tradicinį dviratį į hibridinę transporto priemonę.

Copenhagen Wheel kūrėjai, matyt, negirdėjo posakio, kad neverta išradinėti dviračio ir tvirtina sukūrę tai, kas sukels tikrą revoliuciją dviračių pasaulyje. Tai bus perversmas, pakeisiantis važinėjimo dviračiais įpročius. Dviratininkai – pasiruoškite!

Iš šio filmuko turbūt jau supratote, kad kalba eina apie plastikiniame korpuse paslėptą modulį, galintį rekuperacijos būdu gaminti energiją stabdant ir perduoti ją važiuoklei tuomet, kai to prireikia. Pavyzdžiui – kylant į kalniuką. Visa tai atliekama pedalais. Sukant juos atgal akumuliatorius pakraunamas, o sukant pirmyn – gauni papildomą energiją.

Copenhagen Wheel mechanizme pritaikyta kinetinės energijos rekuperacijos KERS sistema. Ši sistema, prisiminkite, jau radikaliai pakeitė Formulės-1 lenktynes.

Copenhagen Wheel įrenginyje sumontuoti davikliai, kurie fiksuoja atmosferos sudėtį, temperatūrą, drėgnumą, triukšmingumą. Be to, šiame modulyje įmontuotas ir GPS navigatorius, kurio pagalba galite pasirinkti kelionės maršrutą, susirasti draugus, sužinoti apie grūstis gatvėse ir pan.

Copenhagen Wheell

Biking 2.0 revoliuciją, kaip žadama, sukelsiantį Copenhagen Wheel dviratį pagamino Ducati Energia kompanija, o šį projektą finansavo Italijos Aplinkos apsaugos ministerija (Ministero dell Ambiente). Masinė KERS sistema aprūpintų ratlankių gamyba turėtų prasidėti kitąmet. Numatoma įrenginio kaina – tarp 500-1000 USD (nuo 1000 iki 2300 Lt).

Daugiau informacijos apie Kopenhagos ratlankį rasite Masačiusetso universiteto pranešime.





  • Twitter
  • Facebook
  • MySpace
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • LinkedIn

Raktažodžiai: , , , ,

7 Komentarai temai “Su Kopenhagos ratlankiu kiekvienas dviratis virs elektriniu”

  1. A.N.Onimas

    Idėja gera, bet iki plačiųjų masių dar toli…
    Kaip dauguma tokių produktų, orientuoti į pasiturinčius žaliosios energijos fanus

    #333
    • jei KERS sistemą imontuotume i Šiaulių dviračių gamykloje gaminamų dviračių galinio rato guolių tūtelę, gal tai galėtu pretenduoti i produkciją masėms? manau, kad tai nėra labai sudėtinga ir tokia inovacija bei jos diegimas kainuotu gerokai pigiau už gugenheimų ar valdovų rūmų statybas :)

      #334
  2. Sori Maikl, bet čia kažkokia prieštara ;) .. Kažkokie JAV inžinieriai pagamina žaisliuką ir į pavadinimą įtraukia Kopenhagos vardą? Niekam nereikia ten tokių technologinių žaisliukų. Dviratis jiems turi būti kuo paprastesnis ir kuo patikimesnis. Kam dėti tokį ratą, jei jis gyvens kokius metus (akumuliatoriai, elektronika, sudėtingesnė nei paprasto dvir mechanika), o po to vistiek turėsi pirkti paprastą ratą arba važinėtis su kokiais 3kg niekam nereikalingo neveikiančio šlamšto.

    Dėl užterštumo stebėjimo tai tas good, patinka. Bet geriau tam pagamintų nedidelę dėžutę tvirtinamą po sėdyne ar pan.

    Audriau, o ką tu pavaldytum šitoj LT situacijoj? Padarytum parkingą vietoj dviračių takelių? ;)

    #335
    • Gal jau ne taip viskas ir blogai su ta KERS sistema. Galima, matyt, ir be papildomų funkcijų, be elektronikos vien tik kinetinės energijos generatorių įmontuot.

      O dėl dviračių takelių ar parkingų, tai – manau, kad ne juose reikalas. kalbant apie situacija LT prisimenu toki zuiki iš vienos pasakos, kuris vis rėkavo: “dangus griūva, dangus griūva”. Taip sau ir ligą galima įsikalbėt ;)

      #336
  3. Puiki inovacija. Šiek tiek per brangi taip pat. Pats blogiausias dalykas yra, kad neįmanoma pigiai (grandine, užraktu) užtikrinti dviračio saugumo (kartu ir šio modulio). Dviračiai labiausiai vagiamas dalykas Olandijoje, todėl visi perka dviračius didmiesčiuose po 10 eurų, kad nebūtų gaila.

    #339

Palikite komentarą

Raseinių krašto naujienos