Tradiciniai automobiliai virs hibridais

05/8/09 14:51

poulsen-hybrid-2bJau gan greitai iš kiekvieno paprasčiausio automobilio galėsime pasigaminti ekonomišką hibridinę transporto priemonę. Tam prireiks tik pusdienio darbo, gręžtuvo, atsuktuvo, kelių veržliarakčių ir kompanijos „Poulsen hybrid“ detalių

Vos pora litrų degalų šimtui kilometrų – ir nesvarbu, ar jūsų automobilis varomas dyzelinu ar benzinu. Net nesvarbu, kokio darbinio tūrio ir kokio galingumo jūsų automobilio variklis. AmerikietisUlrikas Poulsenas (Ulrik Poulsen) nekuria naujos itin ekonomiškos hibridinės transporto priemonės. Jis siūlo būdus, kaip tradicinį automobilį paversti hibridiniu ir priversti jį taupyti degalus.


Pagalbinė pono Ulriko Poulseno įranga „Power Assist System“ susideda iš dviejų arba keturių (priklausomai nuo to, kelių varomųjų ratų jūsų automobilis) išorinių diskinių nuolatinės srovės elektros variklių, specialių adapterių, elektros variklių valdiklio ir papildomo akumuliatoriaus automobilio bagažinėje. Akumuliatorių galima įkrauti ir nuo paprasčiausio elektros lizdo. Galima naudoti ir moraliai pasenusius, sunkius švino akumuliatorius, ir naujesnes jono ličio baterijas. Išoriniai diskiniai elektros varikliai specialiais laikikliais tvirtinami tiesiog ant ratų ir kėbulo. Laikikliuose yra paslėpti kabeliai, kuriais teka elektros srovė. „Poulsen hybrid“ sistemos elektros varikliuose naudojami magnetai. Tokie varikliai itin efektyvūs, naudingumo koeficientas siekia net 92 proc. Jie buvo sukurti prieš maždaug 20 metų ir panaudoti garsiajame automobilyje „Sunraycer“. Šiuo metu tokie elektros varikliai, pakrikštyti PMAF vardu, naudojami kosminiuose aparatuose.

Nedaug arklių

Iš pirmo žvilgsnio „Poulsen hybrid“ elektriniai varikliai nėra galingi. Kiekvieno jų galia siekia 7 arklio jėgas. Tačiau, įvertinus tai, kad važiuojant 90–110 km per valandą greičiu iš vidaus degimo variklio panaudojama viso labo tik 10–15 arklio galių, pono Poulseno varikliukai užtikrina net 80 proc. judėjimui reikalingos energijos. Vienas toks varikliukais sveria 16 kg, o jo skersmuo 35,5 cm, storis 5 cm. Taigi papildoma apkrova dviem ratais varomam automobiliui (be akumuliatoriaus svorio) tėra apie 34 kg.


Įrangą „Poulsen hybrid“ JAV bus galima įsigyti jau šių metų rudenį. Gamintojai skelbia, kad dviejų elektros variklių komplektas su instaliavimo priedais kainuos 3 500 JAV dolerių (apie 8 700 Lt). Papildomai kainuos akumuliatoriai. Gamintojai tvirtina, kad su tokia elektros variklių įranga paprasčiausi automobiliai 100 kilometrų naudos tik po 2–2,5 litro degalų. O norint automobiliui grąžinti pirminę išvaizdą įrangą be vargo galima išmontuoti. Ulriko Poulseno įranga jau pelnė „Automotive X-Prize“ įvertinimą, tačiau skeptikai abejoja, ar „Power Assist System“ taps populiari. Anot jų, papildomas svoris ir apkrova varantiesiems ratams pareikalaus didesnių degalų sąnaudų ir vargu ar padės sutaupyti važinėjant mieste.


aiotmp2

  1. Axle pinion
  2. Ball bearings
  3. Retaining nut
  4. Brake drum
  5. Wheel structure
  6. Tire
  7. Rear fender
  8. PMAF motor
  9. Adaptor plate
  10. Lug nut
  11. Hubcap
  12. Torque bar
  13. Power and control cables
  14. Valve extension

  • Twitter
  • Facebook
  • MySpace
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • LinkedIn

Raktažodžiai: , , , , , ,

Palikite komentarą

Raseinių krašto naujienos