Vandeniu varomi automobiliai

04/30/09 15:11

Bekvapis ir bespalvis vanduo yra vandenilio ir deguonies junginys (H2O). Išskyrus iš vandens vandenilį, juo galima varyti automobilius. Ir tai jau įgyvendinta. „BMW Hydrogen 7“, „Mercedes-Benz F-Cell“, „Opel Zafira HydroGen 3“, „Nissan X-trail FCV“ – tai tik keli automobiliai iš daugelio, varomų vandeniliu.

Dauguma hidromobilių (angl. hydrogen – vandenilis) turi sumontuotus bakus, kurie pildomi išgrynintu vandeniliu, ir tik vienetai – specialius generatorius, kurie išskiria vandenilį iš vandens. Vienas iš tokių automobilių yra 2008 m. vasarą pristatytas kompanijos „Genepax“ kūrinys: mažo automobilio generatorius išskiria iš bake esančio vandens vandenilį. Taip sukuriami elektronai, gaminantys automobilį varančią elektros energiją.

Neatsilieka ir lietuviai: 2007 m. rudenį dėstytojų padedami Šiaulių universiteto studentai sukonstravo pirmą Lietuvoje vandeniliu varomą lengvąjį automobilį. Jame, kaip ir „Genepax“ automobilyje, sumontuota vandenį į vandenilį ir deguonį skaidanti sistema.

Internete galima rasti nemažai patarimų, kaip sukonstruoti vandenilį gaminantį generatorių, ir ne vieną kompaniją, siūlančią įsigyti šį stebuklingą prietaisą. Vandenilio generatoriai būna dvejopi: vieni elektros srove iš vandens išskiria tik vandenilį, o kiti – HHO dujas (angl. oxyhydrogen) – degų vandenilio ir deguonies mišinį.

Deja, vien vandeniliu „maitinti“ automobilio nepavyks, jei vandenilio generatorių sumontuosite į įprastą automobilį su vidaus degimo varikliu – tai padės tik sutaupyti degalų. Pavyzdžiui, automobilis, varomas benzinu ar dyzelinu kartu su HHO dujomis, sunaudoja mažiau degalų ir į aplinką išskiria mažiau teršalų. Tik tiek. Ekonomija minimali.

HHO dujų ir vandenilio generatoriai internete kainuoja įvairiai – nuo 40 iki 4 000 Lt. Bet kažkodėl apie jų efektingumą niekas garsiai nekalba. O gaila, nes vanduo dengia net 71 proc. Žemės paviršiaus ir galėtų būti didžiausias alternatyvių degalų šaltinis.

  • Twitter
  • Facebook
  • MySpace
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • LinkedIn

Raktažodžiai: , , , , ,

10 Komentarai temai “Vandeniu varomi automobiliai”

  1. d2b

    Apie efektyvumą niekas nekalba, nes išskirti iš vandens vandenilį ir tada juo pasinaudoti, sunaudojama daugiau energijos, nei, kad vėliau tuo vandeniliu galima gauti.

    #3691
  2. to d2b

    ar zinai kiek Lietuvoje jau vaziuoja vandeniliu, ar isbandei pats,?konkreciai :taupau 30-40 proc.kuro dideja galia,mazeja tarsa, aisku generatoriaus apkrova didesne ir reikia pries ji patikrinti,sekmes ir netingekit tai nesunku pasidaryt))

    #6607
  3. zygis

    tam kad is vandens gauti vandenili reikia elektros energija, kuri gaunama is masinos elelktros generatoriaus,o generatorius naudoja variklio sukurtu mechanine energija, kuris jai sukurti naudojo degalu iskirta silumine enrgija, taigi per tiek daug energijos konvertavimu energijos is 100% belieka kokie 10-30%, is cia jokio efektivumos nera nei kalbos. cia tiesiog prekeiviai bando isiulyti savo vandenilio generatorius, bando pasipelnyti

    #6631
  4. NESKLESKIT EREZIJOS FILOSOFAI!
    kokius dar 100%? is paprasto 92,95,98,etanolio,lpg kuro kuris placiai naudojamas visam pasaulyje, mes gauname max 66%naudingumo kas reishkia, kad 30% kuro isgaruoja per ishmetima. sita problema galima spresti 2 budais. stiprinti kibirshti keliant itampa (whater spark)-http://www.youtube.com/watch?v=bs-Uk511S_I&feature=related – butinai paziurekit, geriausia nuo vidurio!
    Arba mixuoti kura su vandeniliu. vandenilis su deguonimi sumaishius sprogsta. Sprogimo metu degimo kameroj esantis zemesnio oktaninio skaichiaus kuras inerciskai sudega iki 97%. kas reskia maximalu naudinguma. masina netik tampa dinamiskesne, bet ir nustoja dusint aplinka.Nustoja tershtis tepalai. ar tai atsilieps i gera ar i bloga varikliui priklausys nuo sureguliavimo . reikia atsizvelgt i 2 dalykus. suspaudima(nes duju ir etanolio oktaninis sk. ~110 kas duoda papildoma ekonomija ir galios rezerva didinant suspaudima). ir degima, jei neklystu ji velina.

    #7576
  5. Simas

    Apie tai tylima todel, kad naftos magnatai labai bijo, kad nuvertes naftos kainos ir sumazes pats perkamumas. Jei apie tokius vandeniliu varomus automobilius pasklistu reklamos per televizija tai nafta atpygtu kaip mat, nes vandenilis turi daug daugiau pliusu nei benzinas, dizelinas ar gamtinemes dujos.

    #7693
  6. variantt

    Na paskaičiau aš mieli kolegos daug kliedesių apie “HHO” ,kad tai neapsimoka,per brangu ! Iš kažkur- nuo neaiškios lemputės nukabinti procentai. Tas pats buvo ir su etanoliu E85-per brangu,reikalingas adapteris E85eu,žiemą neužvesi,jo daugiau reikia… ir taip toliau ir panašiai. KLIEDESIAI!!! Jau dveji metai kaip važiuoju su E85. Sąnaudos praktiškai tos pačios kaip ir benzino.Išbandyta praktiškai.Į tuščią baką keletą kartų buvo ipilta 10litrų benzino ir važiuota miesto sąlygom. Poto trąsoje.miestas-10ltr, trąsa-8,8ltr. Šiuo momentu turiu veikiantį hho prototipą, kurio pagalbą variklis dirba be degalų. HHO generatorius sunaudoja 5-7Amperus srovės.O tai variklio generatoriui nieko nereiškia. Taip vadinami “bumčikai” paleisti kad mašinos stiklai dreba “n” kartų daugiau ryja. Taip kad neapsimoka ir kenkia -energetikos monopolistų propaganda.Jei visi pradės ant pigios ir švarios energijos judėti, tai kaip “tautai”skaičiuką istatysi! Yra auto kurie važiuoja vandeniliu varomi irtoli žvelgt nereikia.Šiaulių universitetas.”DEMAGOGAMS” siūlyčiau pasidomėti ir į lankas nenugrybauti!!! Na o visiems kitiems bendraminčiam nenuleisti rankų nes tai tikrai įmanoma. Sėkmės!

    #8436
  7. Riciz

    tai suteikit info kur galima vandenilio įranga susimontuoti

    #11049
  8. rom

    HHO sistemos įdiegimas yra grįžtamas procesas. Jūs visada galite ją išmontuoti, nepadarydami jokios žalos savo automobiliui.

    #11725

Palikite komentarą

Raseinių krašto naujienos