Vilkikų guolių sargas iš SKF

12/9/11 22:26

Inžinerinių sprendimų kompanija SKF sukūrė ir šiuo metu testuoja specialų įrenginį Wheel End Monitor, kuris leis užbėgti už akių galimiems vilkikų važiuoklės gedimams ir taip išvengti neplanuotų prastovų.

SKF Wheel End Monitor įrenginys fiksuoja vilkikų ir puspriekabių ratų vibraciją, analizuoją ją ir iš anksto praneša apie guolių susidėvėjimą bei galimą gedimą. Tokiu būdu galima išvengti gedimų kelyje, brangaus remonto, neplanuotų prastovų ir net avarijų. Tai ypač aktualu senesnių, labiau susidėvėjusių vilkikų ir puspriekabių parką turintiems vežėjams.

SKF Wheel End Monitor įrenginys

SKF Wheel End Monitor įrenginys

SKF kompaniją yra sukūrusi ne vieną novatorišką sprendimą kelių transportui. Prieš kelis dešimtmečius SKF inžinierių sukurti priežiūros nereikalaujantys važiuoklės mazgai prailgino stebulės tarnavimo laiką iki 1 mln. kilometrų be jokio techninio aptarnavimo.

Naujausias SKF įrenginys Wheel End Monitor yra nedidukas daviklis, kuris tvirtinamas prie vilkiko arba puspriekabės ratlankio dviem standartiniais ratlankių tvirtinimo varžtais. Daviklis fiksuoja ratlankio vibraciją, kuri, žinoma, gali padidėti ne tik sudilus guoliams, bet ir nusidėvėjus padangoms ar kitiems transmisijos mazgams, pasikeitus kelio dangai. Sudėtingos technologijos ir loginio atpažinimo sistemos pagalba SKF Wheel End Monitor atskiria skirtingas vibracijos priežastis. Įrenginys gali nustatyti ar vibracija padidėjo dėl padangos defektų, ar, tarkime, dėl įtrūkusio guolių žiedo. SKF Wheel End Monitor loginė defekto atpažinimo sistema analizuoja tam tikrą vibraciją priklausomai nuo vilkiko greičio ir įvertina leistinas vibracijos ribas. Pastebėjęs guolio defektą įrenginys ima signalizuoti apie jį.

Wheel End Monitor tvirtinimas

Wheel End Monitor tvirtinimas

Bandymai parodė, kad po to, kai buvo užfiksuotas guolio susidėvėjimas vilkikas arba puspriekabė dar galėjo nuvažiuoti kelis tūkstančius kilometrų, o vairuotojas pasirinkti tinkamiausią laiką ir vietą remontui.

SKF Wheel End Monitor daviklis vilkikų važiuoklėms su HUB guoliais sėkmingai buvo išbandytas Australijos ir JAV keliuose, tiek karštyje, tiek ir šaltyje, dulkėtuose žvyrkeliuose ir autostradose. Viena pirmųjų SKF Wheel End Monitor įrenginius pradėjo naudoti QUAANTUM ašių gamintoja Hendrickson Int. kompanija.

Wheel End Monitor įrenginio testai ratų ašims su kūginiais guoliais (tokios ašys dominuoja Europoje) turėtų baigtis 2012 metų vasarą, tuomet šis įrenginys turėtų pasirodyti ir Lietuvoje.



  • Twitter
  • Facebook
  • MySpace
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • LinkedIn

Raktažodžiai: ,

Palikite komentarą

Raseinių krašto naujienos