Žalias elektromobilis ir jėgos aitvaras

02/21/11 23:58

Penkis tūkstančius kilometrų pietine Australijos pakrante du vokiečiai įveikė išties originalia transporto priemone. Pustrečios savaitės trukusioje kelionėje jie nesudegino nei litro degalų, mat jų automobilis buvo itin žalias. Energiją jam gamino vėjas.

Neįprastą transporto priemonę Wind Explorer į Australiją atsigabeno vokiečių inžinierius Stefan Simmerer ir žurnalistas Dirk Gion. Jų kelionė šių metų sausio 26 dieną oficialiai prasidėjo Albany miestelyje ir vasario viduryje baigėsi šalies sostinėje Sidnėjuje.

Šis elektrinis automobilis gali pretenduoti į pirmojo elektrinio vėjamobilio titulą, mat pagrindinis, varantysis transporto priemonės akumuliatorius buvo kraunamos nuo išlankstomo vėjo generatoriaus arba tempiant automobilį jėgos aitvaru.

Anksčiau tokios elektromobilių pakrovimo sistemos niekas dar nenaudojo. Portatyvinio vėjo generatoriaus menčių diametras siekė 2,7 metrus, tai yra gerokai daugiau už jachtose naudojamus mažuosius vėjo generatorius. Kelionės metu, važiuojant automobiliui, jo vėjo malūnėlis buvo sulankstytas ir sutalpintas nedidukėje bagažinėje.

Antras šio mažo automobiliuko vėjo energijos generatorius buvo jo jėgos aitvaras (kaitas). Tai – gana nedidelis, vos kelių kvadratinių metrų ploto, kamerinis (pripučiamas), delta tipo aitvaras. Pasikėlęs į orą ir mojuodamas juo antrasis ekipažo dalyvis generuodavo jėgą, kuri traukdavo automobilį tam palankiose vietose. Valdyti aitvarą iš automobilio reikia šiokių tokių „kaituotojo“ įgūdžių. Su jėgos aitvaru automobilis įsibėgėdavo iki 60 km per valandą, tad reikėjo akylai stebėti pakelės stulpus ir tinkamai reaguoti į vėjo gūsius. Aitvaro lynai kelis kartus buvo įsirėžę į pakelės medžius ir stulpus.

Jėgos aitvarams jau teko traukti laivus ir net Formulės 1 bolidus. Jėgos aitvarais Lietuvoje bandyta dalyvauti artojų varžybose ir net baidarių regatoje, tačiau kol kas šis vėjo energijos generatorius transporto priemonėms nelabai tiko.

Savo kelionėje vokiečiai pasiekė net kelis rekordus. Wind Explorer automobiliukas tapo pirmuoju vėjo energija varomu automobiliu, įveikusiu vieną iš penkių pasaulio žemynų. Be to, jis įveikė ilgiausią distanciją, pasitelkęs vien tik vėjo energiją. Negana to, Wind Explorer dar pasiekė ir tokio tipo transporto priemonių greičio rekordą: 493,5 km per 16 valandų, t.y. 30,8 km per valandą vidutinis greitis.

Ekologinį vėjo elektromobilio žygį iš dalies finansavo vokiečių kompanija Evonik Industries. Ji pagamino komplektuojančias dalis ir parinko ličio jonų bateriją. Evonik vėjo elektromobilis sveria 200 kg, jo baterijų talpa – 8 kilovatvalandės su 400 km eigos resursu. Wind Explorer pagamintas iš specialių anglies pluošto ir polimerų putos panelių. Elektrinis variklis sumontuotas ant galinės ašies. Maksimalus numatytas greitis – 80 km per valandą.

Kelionės organizatoriai giriasi, kad jų pasivažinėjimas tekainavo vos 10 eurų, aišku, be viešbučių, maitinimo ir pramogų. Čia tik sąnaudos automobilio maitinimui. Vien tik jėgos aitvaro tempiamas automobilis nuvažiavo 420 km, vėjo generatoriaus pagaminta elektros energija automobilį varė 2280 km, o likusius 2100 km teko įveikti elektros variklį pakrovus tiesiog iš paprasčiausio elektros lizdo. Tai ir kainavo tuos 35 litus.

Kasdien komanda įveikdavo nuo 200 iki 490 km. Ilgiausią atstumą (493,5 km) per vieną dieną automobiliukui pavyko įveikti tuomet, kai buvo intensyviausiai naudojamas jėgos aitvaras ir jo trauka derinama su elektros varikliu. Tądien automobilio greitis siekė 70 km per valandą ir jei ne sprogusios padangos keitimas, jėgos aitvaru pakinkyto automobilio dinamika vėjuotą dieną būtų buvusi išties įspūdinga.



  • Twitter
  • Facebook
  • MySpace
  • Digg
  • del.icio.us
  • Technorati
  • LinkedIn

Raktažodžiai: , , , , , ,

Palikite komentarą

Raseinių krašto naujienos